Krwiotwórcze smoothie, czyli surowy burak z gruszką i cytryną

Buraczki zasmażane, barszczyk czerwony znamy i lubimy. A czy sok z surowego buraka jest równie smaczny co zdrowy? Tak, o ile podamy go w odpowiedniej ilości.

Surowy burak ma bardzo intensywny smak i niezależnie od tego czy lubimy jadać buraczane przetwory, sam sok wcale nie musi przypaść nam do gustu. Ale spróbujcie. W połączeniu ze słodką delikatną gruszką i kwaskowatą cytryną tworzy pyszne, witaminowe połączenie.

Potrzebujemy:

☆ 1 mały burak lub pół dużego
☆  duża cytryna
☆ 4 średniej wielkości gruszki

Gruszki i buraka przepuszczamy przez sokowirówkę. Wyciskamy sok z cytryny. Wszystko razem dokładnie mieszamy.

UWAGA: lepiej dodać mniej buraka niż więcej. Jego intensywny smak jest w stanie zdominować całe smoothie, a tego chcemy uniknąć :)

No a teraz poczytajcie jaką dawkę zdrowia wypijecie:

O gruszkach więcej i lepiej nie napiszemy niż tu : 16 powodów, dla których warto jeść gruszki

BURAK - bogactwo kwasu foliowego i niezliczonej ilości pierwiastków mineralnych. Znajdziemy w nim: krwiotwórcze żelazo, kojący nerwy magnez, obniżający ciśnienie potas, wzmacniający zęby fluor, poprawiający wygląd cery cynk, a także sód, chlor, miedź, molibden, bor czy kobalt. Jego skład stanowią także bardzo rzadko występujące w warzywach rubid (podobne właściwości do potasu) i cez. Wyjątkowo zdrowotny charakter zawdzięcza antocyjanom, które pomocne są w profilaktyce nowotworowej i chorób cywilizacyjnych. Burak jest zasadotwórczy, pomaga odkwaszać organizm. Jest niskokaloryczny, a do tego tani i dostępny przez cały rok!

CYTRYNA - źródło witaminy C wspomagającej układ odpornościowy. Łagodzi przebieg infekcji, odkwasza organizm. Bogata w rutynę, która uszczelnia naczynia krwionośne. Polecana dla osób z cerą naczynkową. Dzięki zawartości terpenów wspomagających wytwarzanie śliny, wspomaga procesy trawienne. Zawiera potas, magnez, żelazo.
żelazo, wapń, magnez, potas, mangan, sód, miedź, chlor, fluor, cynk, bor, lit, molibden, kobalt oraz rzadko spotykane w warzywach rubid i cez

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/buraki-wartosc-odzywcza-i-wlasciwosci-lecznicze_33942.html
żelazo, wapń, magnez, potas, mangan, sód, miedź, chlor, fluor, cynk, bor, lit, molibden, kobalt oraz rzadko spotykane w warzywach rubid i cez

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/buraki-wartosc-odzywcza-i-wlasciwosci-lecznicze_33942.html


Etykiety: ,