Top 8 SUPER FOODS by Sokowirówka


Zamiast łykać supelementy diety, warto mieć pod ręką warzywa i owoce, które zaliczane są do grupy super foods. Wzmocnią nasz organizm, dodadzą nam energii i pomogą walczyć z wieloma cywilizacyjnymi chorobami. Ich właściwości są nieocenione. A my bardzo często nie doceniamy ich.

Wcale nie musimy sprowadzać z Nowej Zelandii miodu manuka, czy smażyć wyłącznie na oleju kokosowym. Super foods rosną często w naszym przydomowym ogródku, a i sami zupełnie nieświadomie korzystamy często z ich właściwości.

Postanowiliśmy przygotować krótką, ale treściwą listę ośmiu, naszym zdaniem, najbardziej dostępnych super foods, które możemy wykorzystać na co dzień w kuchni. Dobraliśmy je tak, żeby znalazły się i nasze rodzime, często niedoceniane warzywa i zagraniczne zdrowotne i bardzo popularne ostatnio rewelacje. Większość z nich możemy śmiało przemycać w koktajlach i smoothies i nie należy się tego bać. Stanowią ich świetne uzupełnienie. Tak, tak nawet czosnek! Przecież zupy kremy to nic innego jak smoothies na ciepło! :)

Pamiętajmy również, że ilość super foods jest tak naprawdę praktycznie nieskończona i równie dobrze na tej liście mogły by się znaleźć  np.: jajka, owoc granatu, brokuły, nasz polski miód, marchew, olej lniany, ostropest plamisty, acerola, pestki słonecznika, aronia, głóg, amarantus ekspandowany,jarmuż, cebula, mango, ananas, maliny czy cytryna.


Etykiety: