Domowa klasyka. Świeżo wyciskany sok z gruszki i jabłka.

Dziś klasycznie. I krajowo. Skarby z polskich sadów, czyli świeżo wyciśnięta gruszka z jabłkiem. 

Jakie odmiany najlepiej wybierać do soku? My używamy: z jabłek Gali i Golden Delicious, z gruszek głównie Konferencji lub Komisówek. Tak naprawdę jednak liczy się to czy owoc jest mniej czy bardziej dojrzały. Zarówno i gruszki i jabłka im bardziej dojrzałe, tym więcej mają miąższu i więcej piany powstanie nam przy przepuszczaniu owocu przez sokowirówkę. Dlatego do soków wybierajcie owoce jędrne i twarde. Odmiana nie jest tu w zasadzie istotna, bierzcie to, co macie pod ręką. Pyszny smak gwarantowany. Proporcje też możecie stosować wedle uznania. Dla nas najlepsze połączenie to jedna gruszka na dwa jabłka, przy założeniu, że owoce są podobnej wielkości.


Zdobyliście się na wyciągniecie z szafy sokowirówki? Wiemy, wiemy, picie soków jest bardzo przyjemne, ale czyszczenie sprzętu to jedna z najgorszych kuchennych czynności. Jeśli jednak udało Wam się zebrać w sobie i znaleźć moc na późniejsze doprowadzenie sokowirówki do stanu wyjściowego poczytajcie jakie korzyści dla siebie wyciągniecie z tego w nagrodę.

WŁAŚCIWOŚCI ŚWIEŻO WYCISKANEGO SOKU Z GRUSZEK I JABŁEK:

Jabłka to jedne z najtańszych i najbardziej niedocenianych na naszym rynku owoców. A szkoda, bo ich regularne spożywanie korzystnie wpływa na pracę naszego organizmu. Jabłka wspomagają DETOX.  Zawierają pektyny, które pomagają usuwać z organizmu trujące substancje. Regulują pracę wątroby i florę bakteryjną jelit. Oczyszczają organizm i poprawiają przemianę materii, dlatego są idealne dla osób, które dbają o linię. Ułatwiają odchudzanie, przeciwdziałają zaparciom. Zawierają dużą ilość witaminy C, której najbardziej znaną właściwością jest wspomaganie pracy układu odpornościowego. Są również bogactwem potasu, pierwiastka odpowiadającego za regulację ciśnienia krwi i wsparcie naszego serca. Działają moczopędnie, co także działa korzystnie na usuwanie toksyn i zbędnych produktów przemiany materii z naszego organizmu. Bogate w cukry proste, są tanią, energetyczną i smaczną przekąską w ciągu dnia. 

Gruszki natomiast to antidotum na Alzheimera, źródło kwasu foliowego i witaminy K. Korzystnie wpływają na pracę układu krwionośnego, wzmacniają kości, zapobiegają chorobom oczu, wykazują właściwości antynowotworowe... To tylko, krótka, mocno zawężona lista ich dobroczynnego wpływu na organizm. Więcej o gruszkach czytajcie w świetnym cyklu Gazety Wyborczej 16 powodów, dla których warto jeść gruszki. Dla nas jedną z najbardziej fascynujących właściwości gruszek, którą odkryliśmy studiując "16 powodów..." jest fakt, że...
 "...chronią przed kacem. Tak twierdzą naukowcy z australijskiej rządowej agencji ds. nauki i badań CSIRO, którzy doszli do wniosku, iż sok z gruszek przyspiesza metabolizm alkoholu i nawet nieznacznie obniża jego poziom we krwi. Zważywszy że z ostatnich badań wynika, iż kumaryna zawarta w żubrówce odstrasza komary, najlepszym napojem na jesienne spotkania towarzyskie wydaje się żubrówka z sokiem gruszkowym."
Gruszki rządzą! Czujecie się przekonani? 

Etykiety: ,