Wiosenne smoothie z selerem naciowym

Idzie wiosna! Czujecie to, prawda? Ja też. I dlatego mam dla Was przepis na wyjątkowo lekkie i orzeźwiające smoothie wspomagające pracę układu immunologicznego i uzupełniające zimowe niedobory chęci do życia! Podobno hollywoodzkie celebrities nie zaczynają dnia bez soku z jabłek i selera! Cóż, nie ma w tym nic dziwnego. To połączenie doskonałe - oczyszcza organizm, poprawia wygląd skóry, włosów, paznokci, a w dodatku wspomaga odporność!


WIOSENNE SMOOTHIE Z SELEREM NACIOWYM:

☆ 2 średnie jabłka
☆ garść selera naciowego - drobno pokrojonego
☆ 1 banan
☆ 2 średnie gruszki
☆ zielony, sproszkowany jęczmień - 1 łyżeczka
☆ nasiona chia - 1 łyżeczka
Jabłka i gruszki przepuszczamy przez sokowirówkę i blendujemy z pozostałymi składnikami. Z podanych składników otrzymacie 2 szklanki soku.

SELER NACIOWY -  niskokaloryczny, o charakterystycznym smaku i orzeźwiającym zapachu. Zawiera całą paletę witamin z grupy B, łącznie z kwasem foliowym, dlatego jest idealny w profilaktyce antybiotykowej - pomoże uzupelnić niedobory wywołane ich stosowaniem. Ponadto seler naciowy to skarbnica fosforu, potasu, witaminy C i E, czyli witamin wykazujących działanie antyoksydacyjne, a co za tym idzie chroniących nas przed nowotworami. Seler naciowy wspomaga odchudzanie i oczyszczanie organizmu.

JABŁKO -  to jeden z najtańszych i najbardziej niedocenianych na naszym rynku owoców. A szkoda, bo ich regularne spożywanie korzystnie wpływa na pracę naszego organizmu. Jabłka wspomagają DETOX.  Zawierają pektyny, które pomagają usuwać z organizmu trujące substancje. Regulują pracę wątroby i florę bakteryjną jelit. Oczyszczają organizm i poprawiają przemianę materii, dlatego są idealne dla osób, które dbają o linię. Ułatwiają odchudzanie, przeciwdziałają zaparciom. Zawierają dużą ilość witaminy C, której najbardziej znaną właściwością jest wspomaganie pracy układu odpornościowego. Są również bogactwem potasu, pierwiastka odpowiadającego za regulację ciśnienia krwi i wsparcie naszego serca. Działają moczopędnie, co także działa korzystnie na usuwanie toksyn i zbędnych produktów przemiany materii z naszego organizmu. Bogate w cukry proste, są tanią, energetyczną i smaczną przekąską w ciągu dnia. 

GRUSZKA - antidotum na Alzheimera, źródło kwasu foliowego i witaminy K. Korzystnie wpływa na pracę układu krwionośnego, wzmacnia kości, zapobiega chorobom oczu, wykazuje właściwości antynowotworowe... To tylko, krótka, mocno zawężona lista jej dobroczynnego wpływu na organizm. Więcej o gruszkach czytajcie w świetnym cyklu Gazety Wyborczej 16 powodów, dla których warto jeść gruszki.

MŁODY JĘCZMIEŃ - nieocenione źródło witaminy C i beta - karotenu, cennych dla naszego organizmu antyoksydantów chroniących przed negatywnym wpływem wolnych rodników. Charakteryzuje się wysoką zawartością błonnika pokarmowego, dzięki czemu reguluje pracę jelit i wspomaga odchudzanie. Łagodzi bóle żołądka, wspomaga trawienie. Ma silne działanie antyoksydacyjne, przeciwzapalne i przeciwwirusowe. Dzięki obecności zielonego barwnika - chlorofilu wspomaga również oczyszczanie organizmu i jego detoksykację. Odkwasza, przez co pomaga utrzymać równowagę kwasowo - zasadową.  Młode źdźbła zboża bgate są w szereg mikro i makro elementów oraz witamin, a zwłaszcza zawierają witaminy z grupy B, w tym kwas foliowy. Zawartość minerałów takich jak: mangan, magnez, potas chrom, żelazo, wapń, fosfor, cynk, krzem, sód oraz bor, sprawia, że jest coraz chętniej wykorzystywany jako alternatywa dla suplementów diety.

BANAN - posiada całe mnóstwo potasu, obniżającego ciśnienie krwi. Bogaty w pektyny, chroni nas przed złym cholesterolem i pomaga zapobiegać miażdżycy. Jest wysokoenergetyczny, dodaje siły i energii, wzmacnia i odżywia organizm, dzięki obecności cukrów prostych. Zawiera witaminę A, która neutralizuje działanie wolnych rodników. Pomaga w walce z biegunką, posiada właściwości zapierające.

NASIONA CHIA - potężna dawka kwasów Omega 3 wspomagających pracę mózgu. Mają ich więcej niż nie jeden tłusty, norweski łosoś. Są źródłem łatwo przyswajalnego białka i błonnika wspomagającego pracę układu trawiennego i dzięki temu odchudzanie. Budują nasze kości, dzięki zawartości wapnia. Pomagają walczyć z negatywnym wpływem wolnych rodników, ponieważ są silnym przeciwutleniaczem. Energetyzujące, działają jak napój izotoniczny. Bogate w magnez kojący nasze nerwy, poprawiający pamięć i korzystnie wpływający na pracę naszego mózgu i procesy myślowe. Nasiona chia są również bogatym źródłem manganu, który wspomaga pracę układu rozrodczego, korzystnie wpływa na poziom libido i płodność. Są skarbnicą fosforu budującego zdrowe, mocne kości i zęby.







Etykiety: ,