Energetyczna bomba, czyli Green Drin z gruszką i pietruszką

Zielono i słodko. Mamy tu żelazo, mamy potas, mamy Omega 3, witaminę C. Mamy też bromelinę, błonnik, dużo cukrów prostych, czyli co to wszystko tak właściwie oznacza? A no nic innego, jak fakt, że Green Drin z gruszką i pietruszką to spora dawka energii i dobra alternatywa na drugie śniadanie. Nasyci ciało i umysł, wspomoże koncentrację i nakarmi glukozą nasze szare komórki. Na odchudzanie NIE, na dobry humor TAK! :) 

GREEN DRIN Z GRUSZKĄ I PIETRUSZKĄ

☆ gruszka
☆ pól banana
☆ garść jarmużu
☆ niepełna garść natki pietruszki
☆ 2 plastry ananasa (świeżego)
☆ nasiona chia - 1 łyżeczka

Gruszkę pozbawiamy gniazda nasiennego i blendujemy z pozostałymi składnikami. Z podanych składników otrzymamy 2 szklanki napoju.

UWAGA: to smoothie jest dość gęste, można dodać odrobinę wody lub gruszkę przepuścić przez sokowirówkę, żeby uzyskać sok i dodać go zamiast blendować cały owoc.

JARMUŻ - unikalne źródło wapnia i witaminy K, które w tym połączeniu sprawiają, że wapń wiąże się bezpośrednio w kościach chroniąc je przed złamaniami. To zielone warzywo  to także skarbnica przeciwutleniaczy, między innymi sulforafanu, który wykazuje silne działanie przeciwnowotworowe. Jarmuż zawiera beta karoten hamujący procesy oksydacyjne, a który nasz organizm wykorzystuje do wytworzenia witaminy A, która to z kolei zapobiega między innymi "kurzej ślepocie". Ponadto jest skarbnicą potasu, zawiera także żelazo, magnez i cynk.

ANANAS - zdrowy, naturalny środek przeciwbólowy. Serio! Zawiera bromelinę, mieszaninę enzymów mających właściwości przeciwbólowe, przeciwzapalne i przeciwzakrzepowe. Doskonale wspomagają one również gojenie się ran, usprawniają pracę enzymów trawiennych - likwidują problemy żołądkowe, zaparcia i wzdęcia a także wspomagają leczenie infekcji oddechowych. Pijmy sok z ananasa a zmniejszy nam się kaszel. Bromelina zmniejsza gęstość śluzu, co wspomaga leczenie np. zapalenia oskrzeli. Ponadto ananas to bogate źrodło witaminy C wspomagającej naszą odporność. Zawiera również żelazo, mangan i miedź. Jest kaloryczny, dostarcza naszemu organizmowi cukry proste. Idealny jako wysokoenergetyczna przekąska przed ważnym egzaminem lub spotkaniem.

BANAN - posiada całe mnóstwo potasu, obniżającego ciśnienie krwi. Bogaty w pektyny, chroni nas przed złym cholesterolem i pomaga zapobiegać miażdżycy. Jest wysokoenergetyczny, dodaje siły i energii, wzmacnia i odżywia organizm, dzięki obecności cukrów prostych. Zawiera witaminę A, która neutralizuje działanie wolnych rodników. Pomaga w walce z biegunką, posiada właściwości zapierające.

NASIONA CHIA - potężna dawka kwasów Omega 3 wspomagających pracę mózgu. Mają ich więcej niż nie jeden tłusty, norweski łosoś. Są źródłem łatwo przyswajalnego białka i błonnika wspomagającego pracę układu trawiennego i dzięki temu odchudzanie. Budują nasze kości, dzięki zawartości wapnia. Pomagają walczyć z negatywnym wpływem wolnych rodników, ponieważ są silnym przeciwutleniaczem. Energetyzujące, działają jak napój izotoniczny. Bogate w magnez kojący nasze nerwy, poprawiający pamięć i korzystnie wpływający na pracę naszego mózgu i procesy myślowe. Nasiona chia są również bogatym źródłem manganu, który wspomaga pracę układu rozrodczego, korzystnie wpływa na poziom libido i płodność. Są skarbnicą fosforu budującego zdrowe, mocne kości i zęby.

Bo pietruszka ma moc - sprawdź sam - KLIK

16 powodów, dla których warto jeść gruszki

Etykiety: ,