Green Drin Iron Power. Ze szpinakiem i spiruliną.

To zielone smoothie ze szpinakiem i spiruliną to porządna dawka łatwo przyswajalnego żelaza. Dodatkowo jego wchłanianie wspomaga witamina C zawarta w pomarańczach. Polecane dla osób ze słabą morfologią, dla anemików. A jakby tego było mało, za sprawą ananasa i jagód Goi, napój ten wykazuje również właściwości przeciwzapalne i antynowotworowe. Coś jeszcze? Tak! Jest pyszny!

GREEN DRIN IRON POWER

☆ 2 pomarańcze
☆ 3 plastry świeżego ananasa
☆ garść świeżego szpinaku
☆ garść jagód Goi
☆ spirulina - pół łyżeczki 

Sok z pomarańczy wyciskamy. Blendujemy z pozostałymi składnikami. Z podanych proporcji otrzymamy dwa Green Driny.

Po co nam w diecie żelazo?


Żelazo to podstawowy budulec hemoglobiny - czerwonego barwnika krwi, białka wchodzącego w skład erytrocytów, których to głównym celem jest przenoszenie tlenu do tkanek. Kiedy krew przepływa przez płuca, zawarte w hemoglobinie żelazo wyłapuje cząsteczkę tlenu, którą to transportuje do naszych narządów. Tlen dociera również do mięśni. Dzieje się to za sprawą mioglobiny, której zadaniem jest magazynowanie tlenu w mięśniach, a której podstawowym budulcem jest właśnie żelazo.

Ten mineralny składnik umożliwia również prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego. Ułatwia zwalczanie wirusów i bakterii. Niezbędny jest również w diecie kobiet ciężarnych. Odpowiada za prawidłowy rozwój tkanek płodu.

Co się dzieje momencie, kiedy żelaza nam w organizmie brakuje? Przede wszystkim mamy niedotlenione tkanki, a więc narządy. Przez to czujemy się osłabieni, zmęczeni, nie mamy na nic siły i ochoty. Nasz mózg nie funkcjonuje prawidłowo, tracimy koncentrację, jesteśmy senni i apatyczni. Pojawiają się bóle głowy i rozdrażnienie, dużo szybciej zaczynamy się męczyć. Występują zaburzenia pracy serca. Pogarsza się wygląd skóry, włosów i paznokci. Osłabia się nasz układ odpornościowy, stajemy się bardziej podatni na wszelkiego rodzaju infekcje i choroby.

Co jeść, żeby uniknąć anemii i niedoboru żelaza? Źródłem najlepiej przyswajalnego żelaza tzw. żelaza hemowego jest czerwone mięso. Ale pierwiastek ten możemy również dostarczyć naszemu organizmowi pijąc właśnie zielone koktajle i smoothies. Jest on obecny w zielonych warzywach, spirulinie, roślinach strączkowych czy w rybach. Przy czym warto pamiętać, że ten rodzaj żelaza tzw. żelazo niehemowe należy spożywać w towarzystwie witaminy C - jest w tedy dużo lepiej przyswajalne przez nasz organizm. Czyli jeśli zielone smoothie to zawsze starajmy łączyć je np. z cytrusami, a jeśli ryba to przyprawiajmy ją koperkiem i cytryną.


I jeszcze co nieco o składnikach GREEN DRINA 

 

SPIRULINA - alga o niezwykłym, udowodnionym, prozdrowotnym działaniu na organizm człowieka. Zaliczana do ekskluzywnego grona superfoods. Nazywana zielonym mięsem, dzięki dużej zawartości wysoko przyswajalnego białka, którego w dodatku posiada zdecydowanie więcej od mięsa. Ta cudotwórcza alga bogata jest również w łatwo przyswajalne żelazo. Zwiera potas, magnez i niezwykle rzadki kwas GLA, który odpowiada między innymi za obniżenie ciśnienia, wspiera układ odpornościowy, działa przeciwzapalnie. Obecność zielonego pigmentu - chlorofilu i niebieskiego barwnika fikocyjaniny sprawia, że spirulina zyskuje właściwości antyoksydacyjne i antyalergiczne. Wspomaga pracę wątroby i korzystnie wpływa na jej regenerację. Dobra na detoks. Poza tym wzmacnia organizm, redukuje poziom cholesterolu we krwi oraz działa na poprawę samopoczucia, dzięki obecności biofotonów kumulujących energię słoneczną i uwalniających ją w organizmie. Ponadto spirulina polecana jest dla osób mających problemy z tarczycą, ponieważ normalizuje poziom jodu.

SZPINAK - zawiera żelazo, luteinę i kwas foliowy. Idealny dla kobiet w ciąży. Witamina C zawarta w liściach szpinaku ułatwia wchłanianie żelaza. Udowodniono, że szpinak posiada właściwości antynowotworowe. Zawiera beta - karoten, witaminę K odgrywającą ważną rolę w krzepnięciu krwi witaminę E - witaminę młodości oraz witaminy z grupy B i potas, który obniża ciśnienie i wspomaga metabolizm. Niskokaloryczny.

JAGODY GOI  - znane i używane w medycynie naturalnej już od 2500 lat. Są zaliczane do tzw. super foods. Najcenniejszym ich składnikiem jest LBP, czyli związek, który hamuje rozrost komórek nowotworowych raka żołądka, raka piersi, raka okrężnicy, raka płuc i raka gruczołu krokowego! Do "mniejszych" zasług czerwonych diamentów Wschodu należą: obniżenie złego cholesterolu i wysokiego ciśnienia, dzięki obecności wspomnianego wyżej LBP. Są źródłem łatwo przyswajalnego białka. Usprawniają pracę mózgu, stymulują układ nerwowy, bo zawierają kwasy nienasycone Omega - 6. Wzmacniają odporność, dzięki niezwykle wysokiej zawartości witaminy C. Korzystnie wpływają na naczynia krwionośne, uszczelniając ich ścianki. To natomiast zawdzięczają działaniu flawonoidów, które to również charakteryzują się silnymi właściwościami przeciwzapalnymi. Ponadto jagody goi obniżają poziom cukru we krwi i dostarczają naszemu organizmowi cennych pierwiastków mineralnych tj.: fosforu, miedzi, cynku czy żelaza. To chyba wszystko, co najważniejsze, ufff... :) Aha, jeszcze jedno, są słodkie!

POMARAŃCZA - źródło witaminy C, naturalnego antyoksydantu. Bogata w witaminy z grupy B, kwas foliowy, pantotenowy i błonnik usprawniający przemianę materii. Skarbnica fitozwiązków pobudzających działanie komórek układu immunologicznego, bioflawonoidów neutralizujących działanie wolnych rodników, olejków eterycznych działających antydepresyjnie.

ANANAS - zdrowy, naturalny środek przeciwbólowy. Serio! Zawiera bromelinę, mieszaninę enzymów mających właściwości przeciwbólowe, przeciwzapalne i przeciwzakrzepowe. Doskonale wspomagają one również gojenie się ran, usprawniają pracę enzymów trawiennych - likwidują problemy żołądkowe, zaparcia i wzdęcia a także wspomagają leczenie infekcji oddechowych. Pijmy sok z ananasa a zmniejszy nam się kaszel. Bromelina zmniejsza gęstość śluzu, co wspomaga leczenie np. zapalenia oskrzeli. Ponadto ananas to bogate źrodło witaminy C wspomagającej naszą odporność. Zawiera również żelazo, mangan i miedź. Jest kaloryczny, dostarcza naszemu organizmowi cukry proste. Idealny jako wysokoenergetyczna przekąska przed ważnym egzaminem lub spotkaniem.

Etykiety: ,